CSR akademie 2013 - zase o něco chytřejší! | EkonTech.cz


CSR akademie 2013 - zase o něco chytřejší!

Freetime / CSR
17. 6. 2013 - 8:27

První ročník CSR akademie je úspěšně za námi. Za týden pod vedením největších odborníků v oboru se někteří studenti dozvěděli, co vlastně ta tři záhadná písmena CSR znamenají, jiní si už jen rozšířili obzory.

absolventi

Prvního ročníku CSR akademie se zúčastnilo více než 20 vysokoškoláků ze všech koutů České republiky. Nejčastěji studenti na akci sbírali podklady pro své odborné práce, byli ale i tací, kteří se chtěli pouze „dozvědět něco víc“ o firemní praxi v oblasti strategií odpovědného podnikání, udržitelnosti, CSR a inovativních přístupů ke vzdělávání.

Informace z první ruky

Mezi přednášejícími byli uznávané osobnosti z českých i zahraničních firem, z platformy Byznys pro společnost, z VŠE, či pořádající Agentury PubliCon, vydavatele měsíčníku CSR fórum. Zástupci firem studentům odhalili jejich konkrétní řešení v oblasti odpovědného podnikání a zástupcům PubliConu se potom podařilo sesbírat jednotlivé střípky příspěvků firem a poskládat z nich pro potřeby účastníků akce celistvou mozaiku. Již v prvních dnech byly například vyvráceny časté omyly typu „CSR je jenom charita“ nebo „CSR stojí spoustu peněz, ale žádné příjmy netvoří“.

CSR akademie, to nejsou jenom přednášky…

Studenti samozřejmě neseděli celý týden ve školních lavicích. Na jeden den se konání akce přesunulo na konferenci do Senátu. „Cílem CSR akademie je založit tradici kreativní spolupráce mezi akademickou sférou, studenty a byznysem v oblasti odpovědného podnikání. I proto přednášky na jeden den vystřídala celostátní konference, která svedla k debatě akademiky, zástupce firem, politiky i studenty,“ říká Michal Růžička z pořádající Agentury PubliCon. Pokud Vás zajímá, jak si vedou české univerzity v oblasti CSR, a co je potřeba zlepšit, ZDE můžete shlédnout videozáznam z celé konference.Kromě Senátu studenti navštívili i Krušovice. Exkurze v pivovaru sklidila velký úspěch, stejně jako krátká přednáška na téma CSR strategie firmy Heineken.A aby se ukázalo, že studenti dávali celý týden pozor, měli v závěru akademie ve skupinách prezentovat návrhy konkrétních opatření z oblasti CSR pro své univerzity. Všechny studentské projekty více či méně splnily očekávání odborné poroty, a tak si všichni účastníci zasloužili certifikát o úspěšném absolvování CSR akademie 2013.

Bude ještě šance?

Obětovat týden zkouškového se všem účastníkům vyplatilo a mnohonásobně vrátilo v podobě nabytých znalostí, nových zážitků i důležitých kontaktů. Pokud jste první běh CSR akademie prošvihli, nemusíte zoufat. Pro velký úspěch se bude akce pravidelně opakovat. Stačí sledovat http://www.publicon.cz/ nebo FB stránky CSR akademie.