Studie TOP Zaměstnavatelé 2020: Jasnou volbou je Skupina ČEZ a nejstrměji postoupil nováček Kiwi.com | EkonTech.cz


Studie TOP Zaměstnavatelé 2020: Jasnou volbou je Skupina ČEZ a nejstrměji postoupil nováček Kiwi.com

Kariéra / top zaměstnavatelé
13. 2. 2020 - 8:34

Již 9. ročník prestižní studie TOP Zaměstnavatelé přinesl nejen nové kategorie, ve kterých se firmy utkaly o prvenství, ale také významnou změnu na postu absolutní jedničky mezi vysokoškolskými studenty. Jasnou volbou se pro rok 2020 stala Skupina ČEZ, skokanem roku Kiwi.com.

TOP Zaměstnavatelé 2020

11. února 2020 si zástupci vítězných firem převzali ocenění v prostorách Respiria v Nové budově CIIRC ČVUT. V tomto ročníku rozhodlo 11 491 studentů vysokých škol o svých favoritech v celkem 14 oborových kategoriích a nově studenti hodnotili také firemní aktivity v oblasti HR marketingu. Výsledky studie také napomohly odhalit nejnovější trendy mezi vysokoškoláky, kteří jsou na prahu své pracovní kariéry.

Mzda, osobní život, pracovní prostředí

Studenti si cení svého volného času a osobního života. Chtějí mít jistotu, že tzv. work-life balance bude v rovnováze a že prostředí, ve kterém budou denně trávit několik hodin, bude vyhovovat jejich potřebám. Pokud se však zaměříme na více pragmatickou stránku věci, studie vypíchla důležitost dostatečného finančního ohodnocení. Vysokoškolští studenti by si rádi polepšili v průměru o 10 % oproti loňskému roku, jejich mzdová očekávání tak dosáhla hranice 40 tisíc Kč.

„Mezi umístěnými společnostmi na prvních místech není ani letos příliš změn a překvapení, můžeme tedy konstatovat, že TOP 5 v každé oborové kategorii je poměrně stabilní. Je zřejmé, že na českém trhu dominují silné značky, které jsou atraktivní nejen pro své zákazníky, ale zejména pro své budoucí zaměstnance. Nejsilnější pozici JASNÉ VOLBY letos získala Skupina ČEZ a je tedy z našeho pohledu jednou z nejstabilnějších zaměstnavatelských značek na českém trhu. Kromě stálic mezi vítězi a umístěnými na bedně se letos objevuje rostoucí trend českých IT zaměstnavatelů, kteří posilují v mezinárodní konkurenci.“ řekl k výsledkům Jakub Hořický, ředitel studie TOP Zaměstnavatelé. 

foto zleva Jakub Hořický, ředitel studie TOP Zaměstnavatelé; Josef Lejček, HR director Skupiny ČEZ; Zdeněk Bárta, managing director GFK CZ/SK

 

HR trend poslední doby

Pro vysokoškoláky je důležité znát nejen firemní jméno svého budoucího zaměstnavatele, ale především také konkrétní firemní aktivity. Z toho důvodu se HR týmy snaží studentům názorně přiblížit procesy uvnitř společnosti a vtáhnout budoucí uchazeče do centra dění. Výsledky studie pro letošní rok potvrzují, že se jedná o krok správným směrem. Zuzana Stroblová, Employer Branding Specialist ve společnosti T-Mobile tuto tezi potvrzuje: „Výsledky studie TOP Zaměstnavatelé jsou pro nás významným pomocníkem. Odhalují trendy mezi vysokoškolskými studenty, které stojí za zvýšenou pozornost. Osobní zážitek, otevření se studentům tak, aby vkročili do firmy a zažili si, jak to u nás funguje, setkali se s našimi kolegy a věděli co čekat – to je podle nás největším kouzlem.“

Relativně mladá společnost Kiwi.com, jež získala titul Skokan roku za nejvýznamnější postup v žebříčku TOP Zaměstnavatelé potvrzuje důležitost propojení dlouhodobě strategie a zapojení praktické ukázky firemního prostředí. Jan Bleha, její Employer Branding Manager, dodává: „Ocenění Skokan roku pro nás představuje výsledek dlouhodobého úsilí. Není to něco, co by se stalo ze dne na den. Snažíme se jít hlavně cestou transparentnosti, opravdu ukazovat co se děje ve firmě, jak technologicky, tak kulturně. To vše skrze naše komunikační kanály. Kromě již zmíněné transparentnosti jsou pro nás také velmi významné eventy. Na rozdíl od univerzitního vzdělávání, které má dlouhodobý několikaměsíční charakter, jsou tyto akce krátkodobé a velmi intenzivní.Věříme, že právě to je jeden z highlightů naší práce, který se studenty zarezonoval a pomohl nám vylepšit pozici v žebříčku TOP Zaměstnavatelů.“

V reakci na trojnásobný úspěch zmínil také Martin Máca, vedoucí útvaru strategického náboru Skupiny ČEZ, důležitost dlouhodobé strategické práce se studenty:„Spolupráci s vybranými vysokými školami se věnujeme už více než 10 let s cílem přesvědčit studenty o tom, že Skupina ČEZ je ideální volbou ve chvíli, kdy se budou rozhodovat, kam pokračovat po skončení studia. Úspěch v anketě TOP Zaměstnavatelé je pro nás příjemnou odměnou za množství energie, kterou do naší práce investujeme, a máme z něj obrovskou radost. Chtěli bychom proto moc poděkovat všem, kteří pro značku Skupina ČEZ hlasovali, a věříme, že je budeme moci v budoucnu přivítat jako naše nové kolegy a kolegyně.”

Nové kategorie TOP Zaměstnavatelů

V letošním ročníku se nově objevila také samostatná HR kategorie, ve které byly firmy oceněny za konkrétní HR kanály, jež mají v malíčku. Sociální sítě totiž už dávno nejsou jen místem zábavy, nyní slouží i jako centrum náborových aktivit. S rozvojem digitalizace a stále rostoucí mírou propojení jedince s organizacemi v online i offline prostředí, je třeba myslet na všechna dostupná místa, kde je možné potenciální kolegy zaujmout.  Jednotlivé společnosti tak obdržely ocenění za nejlepší kariérní web, kariérní video, LinkedIn, Facebook i Instagram.