Škoda Transportation získala průlomovou zakázku od DEUTSCHE BAHN | EkonTech.cz


Škoda Transportation získala průlomovou zakázku od DEUTSCHE BAHN

Technik / Škoda
21. 6. 2013 - 11:01

Od konce roku 2016 budou vozy českého výrobce Škoda Transportation jezdit na bavorských tratích mezi městy Norimberk - Ingolstadt - Mnichov. Společnost Škoda Transportation tím získává jedinečnou referenci pro západní trhy. Německému operátorovi DB Regio dodá Škoda Transportation 6 moderních vysokokapacitních dvoupodlažních souprav včetně 6 lokomotiv 109 E. Celková hodnota zakázky přesahuje 2,6 miliardy korun.

Bavorská železniční společnost (Bayerische Eisenbahngesellschaft – BEG) vypsala v roce 2012 tendr na provozování nejvýznamnější bavorské tratě Norimberk - Ingolstadt – Mnichov. Do soutěže na operátora se přihlásila také společnost DB Regio (dceřiná společnost Deutsche Bahn, národního německého a zároveň největšího evropského přepravce). Podmínkou soutěže bylo, že zájemce o provozování tratí musel spolu s nabídkou předložit i návrh moderních vysokokapacitních vozidel, která bude na trati využívat. Společnost DB Regio proto vypsala soutěž na vozidla pro rychlost 190 km/h, kterou Škoda Transportation vyhrála a získala tak historicky první zakázku na extrémně náročném německém trhu.

Pro DB Regio bude Škoda Transportation dodávat 6 šestivozových dvoupatrových souprav. Tyto stroje budou vyrobeny pro konstrukční rychlost 200 km/h. Soupravy budou mít také tlakotěsné skříně, čímž se stabilizuje tlak uvnitř vozů při míjení kolejových vozidel na vysokorychlostních tratích, zejména pak v tunelech, a tím se výrazně zvýší komfort cestujících.

Vlaky budou také vybaveny bezbariérovým nástupem ve výšce 760 mm, což byl jeden z důležitých požadavků Bavorské železniční společnosti. Budou plně klimatizovány a připojení na internet bude samozřejmostí. Ve druhé třídě bude mít vlak 679 míst a v první třídě 26 míst k sezení. Požadováno bylo také 82 sklapovacích sedadel, 2 místa pro cestující se sníženou pohyblivostí a multifunkční prostor až pro 37 jízdních kol. Každý z vlaků bude vybaven venkovním i vnitřním kamerovým systémem.

Německý zákazník je velmi náročný, a přesně ví, co od výrobcepožaduje. Pro DB Regio jsme nabídli dvoupatrové soupravy nové generace,které plně odpovídají západoevropských standardům. To, že budeme dodávatvozidla, pro extrémně kompetitivní německý trh, považujeme dnes zaklíčovou referenci, potvrzující vysokých standard našich produktů.Zároveň nám tento kontrakt dává velkou šanci přivést v brzké době nakoleje v Německu a jiných západoevropských zemích další česká vozidla,“ říká Zdeněk Majer, viceprezident pro obchod Škoda Transportation.