V Alza.cz vidí COVID-19 jako příležitost | EkonTech.cz


V Alza.cz vidí COVID-19 jako příležitost

Kariéra / veletrhABSOLVENTI.cz / Alza
31. 12. 2020 - 15:13

Společnost Alza.cz je jedním z největších internetových obchodů v České republice. Za své působení od roku 1994 získala celou řadu ocenění. Za firmu na konferenci veletrhABSOLVENTI.cz hovořila Martina Brixí, HR Business Partner Sales&Purchasing, Import, PrivateLabels, Marketplace, která promluvila, mimo jiné, o dopadu koronaviru na nábor zaměstnanců a samotnou společnost.

Alza.cz je velmi rychle rostoucí firma, je zde proto potřeba rychlá komunikace a lidé s “vnitřním tikotem”, jak uvedla Martina Brixí, působící v oblasti lidských zdrojů ve společnosti. I proto vidí firma v koronavirové situaci příležitost. Podle Martiny totiž prostředí, kde je vytvářen tlak, vede k rozvoji. Pandemie a nastoupení ještě větší vlny online nakupování, poskytlo společnosti, kromě obrovských obratů, zjištění, že zrychlit lze a bloky, k vykonání práce, jsou jen v hlavách pracovníků. Přechod do online podoby práce proběhl celkem bezproblémově, společnost na něj byla připravena diký své silné online působnosti. Co se však v Alze v průběhu roku 2020 změnilo? "Spousta lidí si uvědomila, že se jedná o obrovskou příležitost. Změnilo se uvažování nás všech. Uvědomujeme si důležitost investic do oblasti IT, protože její infrastuktura je obrovské téma. Ale třeba i síť Alzaboxů se dost významně rozšířila, protože bezpečnost našich pracovníků je pro nás stejně důležitá jako bezpečnost našich zákazníků."

Nábor nových pracovníků probíhá ve společnosti prakticky nonstop (nyní mají otevřených okolo 200 pozic) a na rok 2021 otevírají až 52 nových pozic, z toho 13 v trainee programu. Společnost je, podle slov Martiny, vhodná pro mladé lidi a je to právě kvůli rychlým změnám, které ve společnosti probíhají a je nutné se na ně umět adaptovat. I proto, tato společnost není pro každého. 

Martina zdůrazňuje, že při výběru nových kandidátů hledá společnost hlavně lidi s uměním reagovat rychle na situaci, efektivně komunikovat se zákazníky a jejich spokojenost stavět vždy na první místo. Hledají učenlivé kandidáty, kteří umí najít vždy nejjednodušší a přitom nejefektivnější řešení problému. Důležitým prvkem výběrového řízení do Alzy je i skutečnosti, že si ho mohou kandidáti zkusit nanečisto a tím zvýšit své šance v budoucnu. "Na HR všem kandidátům přejeme úspěch. I proto nabízíme výběrové řízení nanečisto. Kdyby si to chtěl někdo zažít na vlastní kůži ve smyslu, pojďme se pobavit, pojďme si zahrát, jak by vše mohlo probíhat. Mé kolegyně vás výběrkem rády provedou a mohou vám dát i feedback, co by bylo dobré doplnit a stejně tak dát i kariérní radu, jestli se spíše zaměřit na softovější nebo analytické směřování."

Společnost se zajímá o vzdělávání zaměstnanců již od samotného náboru, kde všichni kandidáti získají spoustu materiálů o společnosti. Proces adaptace nováčků je nyní samozřejmě složitější, avšak Alza přišla se systémem online videí, kurzů a školení, které jsou nejen nováčkům plně k dispozici. V současnosti má dokonce až 150 volně dostupných vzdělávacích kurzů. 

Jak se tedy připravit na úspěšné zvládnutí výběrového řízení do Alzy?Způsobů a cest je mnoho. "Dobrou průpravou na obravdové povolání může být i realizace vlastních osobních projektů. To znamená vzít si něco, co chce člověk dokázat, jít si za tím a celé to dokončit. Kompetence dotahování je totiž klíčová," jak upřesňuje Martina.

Zajímá vás víc o přechodu Alzy do online prostředí? Podívejte se na záznam konference veletrhABSOLVENTI.cz.