Udržitelné sdílení krásy se všemi | EkonTech.cz


Udržitelné sdílení krásy se všemi

Názor / L'Oreal / CSR
7. 1. 2019 - 19:30

Firma L’Oréal považuje ekologické a sociální dopady při navrhování a tvorbě kosmetických produktů za stejně důležité jako všechna ostatní kritéria. Proto se rozhodla hledat způsoby, jak tyto dopady snižovat.

SPOLEČNOSTI L’ORÉAL POMÁHÁ K UDRŽITELNOSTI JEDINEČNÝ NÁSTROJ HODNOCENÍ PRODUKTŮ

Každý krok životního cyklu kosmetického výrobku má vliv na životní prostředí. Má ale také dopady sociální. Proto se společnost L’Oréal rozhodla vytvořit metodiku na měření kombinace obou těchto následků s cílem je u všech svých výrobků snižovat. Tak vznikl naprosto unikátní nástroj pro hodnocení ekologických a sociálních dopadů kosmetických výrobků s názvem SPOT.
SPOT hodnotí ekologické a sociální dopady všech produktů společnosti L‘Oréal ve všech fázích životního cyklu produktu. Mapuje pokrok ve čtyřech oblastech, které chce postupnými kroky zlepšovat: balení výrobku, vzorce jeho ekologických stop, zdroj a původ jeho ingrediencí a jeho sociální dopady.
V oblasti hodnocení dopadů na životní prostředí v sobě nástroj SPOT integruje metodiky analýzy životního cyklu a koncept „planetárních hranic“, který vyvinul tým profesora Johana Rockströma v Stockholm Resilience Centre. 
Nástroj SPOT je unikátní tím, že umí také hodnotit sociální dopady výrobku. Pro vytvoření této metodiky společnost L‘Oréal spolupracovala s týmem devíti renomovaných odborníků, kteří se specializují na analýzu společenského životního cyklu. SPOT – WORLD CHANGING IDEA Nástroj SPOT získal v dubnu 2018 ocenění World Changing  deas 2018 v kategorii General Excellence. Tento každoroční program udílení cen organizovaný americkým časopisem Fast Company se zaměřuje na sociální blaho a podporuje iniciativy, které by mohly přispět k udržitelnějšímu životnímu stylu. 

 

SPOT – WORLD CHANGING IDEA

Nástroj SPOT získal v dubnu 2018 ocenění World Changing Ideas 2018 v kategorii General Excellence. Tento každoroční program udílení cen organizovaný americkým časopisem Fast Company se zaměřuje na sociální blaho a podporuje iniciativy, které by mohly přispět k udržitelnějšímu životnímu stylu.
V roce 2017 dosáhla společnost L’Oréal nejvyššího skóre ve světovém žebříčku nejšetrnějších značek světa. Hodnocení Newsweeku je založeno na kritériích zaměřených na environmentální a dlouhodobě udržitelné aspekty chování firem. „Tato ocenění ukazují silné závazky společnosti L’Oréal na cestě k udržitelné transformaci a povzbuzují nás k dalšímu rozvoji. Chceme být silným hráčem a aktivně přispívat k řešení hlavních ekologických výzev, kterým dnešní svět čelí,“ říká Jean-Paul AGON, generální ředitel společnosti L’Oréal.

 

DO ROKU 2020 BUDE MÍT 100 % VÝROBKŮ LEPŠÍ PROFIL

Nástroj SPOT používáme napříč organizací k ohodnocení a zlepšení našich produktů. Chceme jít ještě dále – naším cílem je co nejlépe informovat zákazníky, aby mohli činit informovaná rozhodnutí.

 

ENVIRONMENTÁLNÍ STRATEGIE VEDE KE KONKRÉTNÍM ČINŮM

Společnost L’Oréal svůj nástroj SPOT už využívá při výrobě konkrétních výrobků, které najdete také v České republice. V oblasti profesionální vlasové péče najdeme výrobky, které se zaměřují na udržitelnost na všech úrovních, jako například L´Oréal Professionnel Source Essentielle.

 

PROFESIONÁLNÍ PŘÍRODNÍ VLASOVÁ PÉČE S EKOLOGICKOU HODNOTOU

Source Essentielle je nová profesionální vlasová péče, která obsahuje až 100 % ingrediencí získaných přírodní cestou a důsledně se řídí závazky udržitelnosti. Tento proces minimalizuje spotřebu plastů a chrání životní prostředí. „Udržitelnost a ekologická uvědomělost tvoří naší budoucnost“ říká Tomáš Hruška, Country Managing Director CZ/HU/SK